Home / گلهای فضای باز / معرفی گل یخ در بهشت

معرفی گل یخ در بهشت

گل یخ در بهشت با نام علمی Mesembryanthemum criniflorum گل هایی به رنگ سفید، صورتی، زرد، نارنجی و قرمز به صورت یک رنگ یا دو رنگ تولید می نماید. این گیاه حساس به سرما بوده و در مناطق معتدله در فصل بهار کشت می شود. گل های این گیاه در شب و نیز در هوای ابری بسته و در نور آفتاب باز می شود. مناسب کاشت در حاشیه، باغ های صخره ای، سبد های آویزان و نیز در پایین وردهای (رزهای) استاندارد است. بذر گل یخ در بهشت در اواخر زمستان یا اوایل بهار کاشته شده و نشاء آن پس از رفع خطر سرما به زمین منتقل می گردد. حدود ۳ ماه پس از کاشت بذر به گل می رود.

  • نام فارسی رایج گونه: یخ در بهشت

نکته مهم: در سایت های ایرانی نام علمی این گونه گیاه را به صورت های متفاوت و بعضاً حتی متناقضی برشمرده اند؛ به عنوان مثال گروهی از سایت های گل و گیاه آن را با نام علمی Mesembryanthemum crystallinum معرفی کرده و گروهی دیگر نام علمی آن را Mesembryanthemum criniflorum دانسته اند؛ حال آنکه این دو گونه (species) اگرچه هر دو از یک خانواده (سرده و تیره) هستند؛ اما کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند و طبیعتاً دو گونه متفاوت، نمی توانند نام واحد و یکسانی داشته باشند.

این در حالی است که بعضی سایت های معتبر نام های متفاوتی را یکسان و هم معنی دانسته اند؛ به عنوان مثال دانشنامه ویکی پدیا اسامی Mesembryanthemum cordifolium و Aptenia cordifolia و Cleretum bellidiforme و Dorotheanthus bellidiformis را مترادف هم دانسته است؛ خب این 4 نام چون از سرده ها متفاوت هستند؛ می توان آن را توجیه کرد؛ اما این که از یک سرده و تیره یکسان دو گونه متفاوت را یکسان و مترادف بدانیم (مثل موردی که در بالا گفتیم) کاملا اشتباه است.

منبع:

earthpedia

gardensonline

About اصله

Check Also

گل تاج خروس

گل تاج خروس و فوت و فن نگهداری از این گیاه زیبا

گل تاج خروس یه گیاه بسیار زیبا با نگهداری ساده و راحته که میتونید در ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *