Home / گیاهان دارویی / ترکیبات دوغ هفت گیاه «گیاهان معطر برای استفاده در دوغ»

ترکیبات دوغ هفت گیاه «گیاهان معطر برای استفاده در دوغ»

ترکیبات دوغ هفت گیاه را برای شما عزیزان در این مطلب قرار می دهیم.

امروزه انواع و اقسام دوغ ها با برندهای مختلف دربازار وجود دارند که وجود دوغ هفت گیاه در بیشتر آن ها ثابت است.

دانستن ترکیبات دوغ هفت گیاه، ترکیبات دوغ هشت گیاه و … خواست بیشتر مصرف کنندگان است.

چرا که در صورت اطلاع از آن ها خودشان به راحتی در منزل این نوشیدنی خوشمزه را درست می کنند.

با این کار دیگر نیازی به خرید دوغ هفت گیاه با قیمت زیاد نیست.

کافی است خودتان دوغ ساده را خریداری کرده و ترکیبات دوغ هفت گیاه را به آن اضافه کنید.

ترکیبات دوغ هفت گیاه

ترکیبات دوغ هفت گیاه

  • 1- پونه کوهی

برخی از خواص درمانی شگفت‌انگیز و مهم پونه کوهی عبارتند از: توانایی آن در محافظت از سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از شروع بیماری‌های مزمن، بهبود فرآیند هضم، سم‌زدایی بدن، تقویت استخوان‌ها، بهبود سلامت قلب، افزایش سطح انرژی، و حتی محافظت از بدن در برابر دیابت.

  • 2- نعنا

نعنا با نام علمی منتا اسپیکاتا گونه‌ای از خانواده نعناعیان است که بوی خوشایندی دارد. خواص نعناع باعث شده است از آن برای ساخت خمیردندان، مواد آرایشی و دهان شویه و مانند این ها شود و برای تهیه داروهای طبیعی، بسیار ارزشمند باشد.

برخی از خواص درمانی شگفت‌انگیز و مهم نعنا عبارتند از: سم زدایی، بهبود عملکرد دستگه گوارش، درمان التهاب روده و معده، درمان کهیر، درمان عفونت و آبسه دندان.

  • 3- ریحان

برخی از خواص درمانی شگفت‌انگیز و مهم ریحان عبارتند از: ریحان، سبزی انبیاست و در آن هشت خاصیت است: هضم کننده است، رگ ها و مجاری را باز می کند، بازدم را خوشبو می سازد، بدن را بوی خوش می بخشد، اشتهاآور است، درد را از بدن بیرون می برد، از جذام در امان می دارد و چون وارد معده شود درد را به کلّی از بین می برد.

4- ترخان

برخی از خواص درمانی شگفت‌انگیز و مهم ترخان عبارتند از: جلوگیری از رشد سلول های سرططانی، مبارزه با رادیکال های آزاد، حفظ سلمت قلب، کاهش قند خون در بیماران دیابتی، جلوگیری از کم خونی، محافظت از مخاط روده، جلوگیری از گرفتگی عضلات، حفظ سلامت استخوان ها.

5- آویشن

آویشن فقط یکی از محبوب‌ترین گیاهان مورد استفاده در آشپزی امروز نیست – استفاده از این گیاه به عنوان یک داروی شفا دهنده و محافظ تاریخچه‌ای بس طولانی دارد. در دوران روم باستان، آویشن برای جلوگیری از مسمومیت مصرف می‌شد و اگر کسی مسموم می‌شد آویشن را برای استحمام استفاده می‌کرد تا اثر سموم روی بدنش متوقف شود. در روزگار قبل از سردسازی و قوانین ایمنی مواد غذایی، استفاده از آویشن در دستورهای غذایی، دست کم در برابر گوشت فاسد و بیماری منتقله از غذا از آدم‌ها محافظت می‌کرد. قبل از این‌که آنتی‌بیوتیک‌های امروزی وارد میدان شوند، روغن آویشن برای پانسمان زخم استفاده می‌شد.

برخی از خواص درمانی شگفت‌انگیز و مهم آویشن عبارتند از: درمان گلودرد، کاهش فشار خون، مبارزه با سرطان، بهبود خلق و خو، درمان برونشیت، تقویت سیستم ایمنی بدن.

6- کاکوتی

آنخ (anekh) یا کاکوتی گیاه کوهی و خودرو که در خراسان شمالی در بین کرمانج ها و ترک ها به نام آنخ شناخته میشود و در میان فارس ها به کاکوتی معروف است. کاکوتی اغلب در درمان اختلالات گوارشی نظیر اسهال و دل پیچه کار برد دارد.

برخی از خواص درمانی شگفت‌انگیز و مهم کاکوتی عبارتند از: مقوی معده، صفرابر، تقویت کننده نیروی جسمی، درمان کننده سرماخوردگی، درمان تب مالت.

7- شوید

برخی از خواص درمانی شگفت‌انگیز و مهم شوید عبارتند از: افزایش سلامت دستگاه گوارش و همچنین کمک به درمان کم‌خونی، سکسکه، اسهال، دیسانتری، اختلالات قاعدگی، اختلالات تنفسی و سرطان است. این گیاه خوراکی همچنین برای مراقبت از دهان و دندان مفید است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از تحلیل استخوان پیشگیری کند.

About اصله

Check Also

گیاه خارخاسک و فواید بینظیر آن

گیاه خارخاسک (در متون طب سنتی حسک، خسک، شکوهج، شکوهنج) یکی از گیاهان دارویی بوته‌ای ...

One comment

  1. متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *