Home / گلهای آپارتمانی / گلهای مقاوم به نور کم / گلهای بدون نیاز به مراقبت – معرفی 6 گل آپارتمانی که نیاز به مراقبت ندارند

گلهای بدون نیاز به مراقبت – معرفی 6 گل آپارتمانی که نیاز به مراقبت ندارند

در این مطلب به معرفی گلهای بدون نیاز به مراقبت می پردازم.

این گلهای آپارتمانی یک گزینه عالی برای مبتدی ها و یا افرادی است که به هر دلیلی وقت رسیدگی به گل و گیاه را ندارند.

نگهداری از این گل ها نه تنها آسان است بلکه بسیار ساده و سریع نیز رشد می کنند. آنها به حداقل مراقبت احتیاج دارند و به اندازه کافی قوی هستند و می توانند هر نوع کوتاهی و کم لطفی را تحمل کنند.

گلهای بدون نیاز به مراقبت

گلهای بدون نیاز به مراقبت

 

1- بامبو

6 Of The Most Decorative Low Care Houseplants

بامبو یکی از محکم ترین گیاهانی است که می توان از آن نام برد. نگهداری بامبو خوش شانس بسیار آسان است. این گیاه تزئینی دوست داشتنی می تواند در بدترین شرایط رشد و شکوفایی داشته باشد. برای تزئین آشپزخانه ها، راهروها و کنار میز غذاخوری بسیار مناسب است. شرایط عالی برای رشد این گیاه عبارتند از:

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید غیرمستقیم
  • خاک خوب زهکشی شده
  • گلدان با سوراخ زهکشی
  • آب تمیز و بدون رسوب برای بامبوهایی که در آب نگهداری می شوند

قبلا به طور کامل به معرفی گیاه بامبو پرداختم و تمام شرایط لازم برای نگهداری از این گیاه را بیان کردم. بامبوهایی که در آب نگهداری می شوند مکن است به مشکل جلبک ریشه دچار شوند. درباره جلبک ریشه بامبو و راه های حذف آن هم کامل تویح دادم. لینک هر دو مطلب رو قرار دادم. پیشنهاد می کنم این مطلب ها رو هم مطالعه کنید.

2- پوتوس

گلهای بدون نیاز به مراقبت

پوتوس یکی از جذابترین گیاهانی است که می توانید در منزل نگهداری کنید. این گیاه یکی از معدود گیاهانی است که می توانید در آب و خاک پرورش دهید. پوتوس توانایی رشد کردن و زنده ماندن بدون دریافت نور خورشید را دارد. از این رو برای منازل و یا دفاتر کم نور بسیار مناسب است. شما حتی می توانید در تاریک ترین اتاق خانه خود آن را قرار دهید. علاوه بر این، این گیاه تقریبا غیر قابل تخریب است. می تواند خشکسالی و همچنین آب زیاد را تحمل کند.

 

3- اسپاتی فیلوم Peace Lily

اسپاتی فیلوم یکی دیگر از گل هایی است که نیاز به مراقبت کمی دارد. علاوه بر این یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا است. تا زمانی که زیاد به آن آب ندهید می توانید به راحتی اسپاتی فیلوم را نگهداری کنید. در برابر خشکسالی مقاوم است اما تحمل آب زیاد را ندارد.

 

4- آلوئه ورا

گلهای بدون نیاز به مراقبت

آلوئه ورا یک گیاه محبوب است. همه گونه های آلوئه ورا برای پرورش دادن به عنوان گیاهان خانگی مناسب هستند.  آنها بسیار زیبا و شیک به نظر می رسند. شما می توانید تمام اطلاعات لازم درباره این گیاه را اینجا پیدا کنید. نیاز به آبیاری کمی دارند و در برابر خشکی مقاومند. نگهداری آن ها در مکان هایی که نور خورشید را مستقیم دربافت می کند به ویژه در تابستان، موجب تغییر رنگ برگها از سبز به قرمز می شود.

5- گندمی یا عنکبوتی Spider Plant

گیاه عنکبوتی نوعی گیاه خارق العاده و عجیب است که با ساقه های بلند شمشیری شکل و گیاهان عنکبوتی مانند آن شناخته می شود. رشد و نگهداری این گیاه بسیار آسان است. برای افراد مبتدی و پر کار مناسب است.

بیشتر بخوانید: گل گندمی یا عنکبوتی

 

6- سانسوریا

این یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است. به دلیل داشتن برگ های قابل توجه آن که شبیه مار است به گیاه ماری هم شهرت دارد. نگهداری و پرورش این گیاه آسان است و فواید بسیار زیادی دارد.

برای پرورش سانسوریا به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک گلدان عمیق
  • نور غیر مستقیم خورشید
  • آبیاری متوسط

اینها بهترین گلهای بدون نیاز به مراقبت هستند. این گیاهان برای مدت طولانی مکان شما را آراسته می کنند. علاوه بر این ، نگهداری آنها آسان است. در پرورش و نگهداری یکی از آنها دریغ نکنید.

About اصله

Check Also

بالا بردن مقاومت گیاهان آپارتمانی با تغذیه مناسب

بالا بردن مقاومت گیاهان آپارتمانی با تغذیه مناسب امکان پذیره فصل بهار رسیده و تمام ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *