Home / گیاهان رونده / بهترین گیاهان رونده برای کاشت در گلدان

بهترین گیاهان رونده برای کاشت در گلدان

گیاهان رونده یکی از بهترین گیاهان برای تزیین منزل یا محیط کار شما هستند. این گیاهان را می توانید هم در گلدان و هم در باغچه بکارید. در این مطلب بهترین گیاهان رونده گلدانی معرفی می شود.

آنها می توانند طبیعت را به هر مکانی بیاورند و آنجا را بسیار دلپذیر جلوه دهند. با این حال، همه گیاهان رونده نمی توانند در گلدان رشد کنند. بنابراین، در این مقاله بهترین گیاهان رونده گلدانی را گرد آورده ایم.

معرفی بهترین گیاهان رونده گلدانی

  • پیچک Ivy

گیاهان رونده گلدانی

پیچک یک گیاه تزئینی عالی است و یکی از بهترین گیاهان برای کاشت در گلدان محسوب می شود. همچنین گیاه سختی است که می تواند شرایط مختلف رشد را تحمل کند. به همین دلیل توانایی رشد در هر مکانی از نظر آفتابی یا سایه دارد.

پیچک یک گیاه همیشه سبز است، و در صورت رشد به شما این امکان را می دهد تا حتی در زمستان از یک منظره طبیعی سبز زیبا لذت ببرید. در صورت استفاده از قیم می تواند تا ارتفاع دو متر هم رشد کند. توصیه می شود آن را در یک گلدان کم عمق و پهن پرورش دهید.

  • نیلوفر پیچ Morning Glory

گیاهان رونده گلدانی

گلهای زیبای نیلوفر پیچ می تواند نگاه هر بیننده ای را به خود جذب کند. نگهداری بسیار راحتی دارد و برای کاشت در گلدان مناسب است.

  • پیچ کلماتیس Clematis

اگر می خواهید یک فضای جذاب و قابل توجه داشته باشید، پیچ کلماتیس یک انتخاب ایده آل است. این گیاه جذاب توجه بازدید کنندگان را به خود جلب می کند. کلماتیس به گلدان بزرگ و آبیاری منظم نیاز دارد. این دو شرط را فراهم کنید تا گیاه شما رشد کرده و شکوفا شود.

  • موچسب Virginia Creeper

گیاهان رونده گلدانی

این گیاه عمدتاً به دلیل شاخ و برگهای استثنایی که در پاییز قرمز می شود پرورش داده می شود. یک گیاه رونده جذاب با رشدی سریع است که می توانید در گلدان پرورش دهید. بسیاری از افراد این گیاه را پرورش می دهند چرا که تا ارتفاع زیادی بالا می رود و باعث می شود یک حریم خصوصی برای آنها فراهم شود. بنابراین برای پوشش دادن دیوارهای قدیمی هم کاربرد دارد. موچسب برای رشد و شکوفایی به یک گلدان بزرگ نیاز دارد.

  • ادریس Hydrangea

گیاه رونده گلدانی

یکی دیگر از گیاهان رونده گلدانی، گل ادریس است. با گلهای جذاب رنگارنگ کاملاً مسحور کننده به نظر می رسد.معمولاً در شرایط نرمال بیشتر از 1.5 متر هم رشد می کند. ادریس می تواند هم در نور و هم در سایه رشد کند اما مکان های نیمه سایه را ترجیح می دهد.

  • پیچ اناری Trumpet vine

گیاه رونده گلدانی

پیچ اناری یکی از بهترین و سریعترین گیاهان رونده گلدانی است. این پیچ آنقدر سریع رشد می کند که در برخی از مناطق کشور به عنوان علفهای هرز تهاجمی شناخته می شود. با این وجود، پیچ اناری یک گیاه بسیار زیبا است که به دلیل تولید گلهای جذاب در رنگهای زرد تا قرمز محبوبیت زیادی دارد.

  • گل کاغذی Bougainvillea

گیاه رونده گلدانی

گل کاغذی هم انتخاب خوبی برای کاشت در گلدان است. زیبا، جذاب، تزئینی و مهمتر از همه دارای تنوع رنگی است. این گل زیبا فضای بیرونی شما را بسیار رنگارنگ و شاد می کند. می توانید آن را زیاد هرس کنید تا اندازه و ارتفاع آن تحت کنترل باشد. با این حال، این گیاه سرما را تحمل نمی کند. باید در زمستان از آن محافظت کنید.

  • پیچ امین الدوله Honeysuckle

انواع مختلفی از پیچ امین الدوله وجود دارد. آنها به بهترین وجه در یک منطقه گرم رشد می کنند. تا زمانی که موارد زیر را در اختیارشان قرار دهید می توانید یک گیاه جذاب و خوشبو را پرورش دهید:

  •  قرار گرفتن در معرض آفتاب کامل
  •   آبیاری منظم
  •   کوددهی گاه به گاه

 

  • پیچ گلیسین Wisteria

گیاه رونده گلدانی

این گیاه زیبا به قدری جذاب و خیره کننده است که تا ساعت ها می توان به آن نگاه کرد و از زیبایی آن لذت برد. گیاهی رونده و خوشرنگ که در صورت هرس مداوم و تند تند این قابلیت را دارد که به بن سای هم تبدیل شود. این نکته را در نظر داشته باشید که این گیاه به گلدان بسیار بزرگی نیاز دارد.

  • تاتوره یا گل ماه Moonflower

تاتوره که به گل ماه هم مشهور است یکی از شگفت انگیزترین گیاهان رونده گلدانی است. این گیاه که در شب به زیبایی شکوفا می شود،  رایحه ای بسیار دلپذیر دارد. علاوه بر این، با برگهای قلبی شکل و گلهای زیبا و سفید بسیار جذاب و دلفریب به نظر می رسد. می توانید از آن برای تزئین فضای داخلی و خارجی استفاده کنید. این گیاه برای شکوفا شدن به نور آفتاب صبحگاهی نیاز دارد.

توجه: کپی برداری از مطالب وبسایت با ذکر منبع اشکالی ندارد. یعنی این که آدرس کامل وبسایت (http://acle.ir/) در پایان مطلب نوشته شود و یا صفحه اینستاگرام  https://www.instagram.com/acle.ir/ تگ شود.

About admin

Check Also

چرا یاس رازقی گل نمی دهد

چرا یاس رازقی گل نمی دهد

قبلا در مقاله ای مفصلا در مورد گل یاس رازقی توضیح دادیم. اما از اونجایی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *