Home / گلهای فضای باز / فرق گل ساناز و نسترن : تفاوت نسترن رونده با ساناز رونده

فرق گل ساناز و نسترن : تفاوت نسترن رونده با ساناز رونده

فرق گل ساناز و نسترن درچیست؟

نَستَرَن (نام علمی: Rosa canina) یکی از گونه‌های وحشی رز و بومی اروپا، آسیای باختری و شمال خاوری آفریقا است. گونه‌های بسیاری از آن در جنگل‌های شمال، منطقه ارسباران، و ارتفاعات فوقانی مناطق دیگر ایران به صورت خودرو یافت می‌شود. گل‌های آن ریز هستند که به رنگ‌های صورتی، سفید، قرمز و گاهی زرد یافت می‌شوند. بوی آن‌ها ملایم و مطبوع است.

نسترن درختچه‌ای برگریز است. ارتفاع آن از 1 تا 5 متر و ممکن بیشتر هم رشد کند. گل‌های نسترن کوچک و دارای پنج گلبرگ هستند. رنگ آن‌ها از صورتی تا سفید (معمولاً صورتی کمرنگ) متغیر است. این گیاه بر روی ساقه‌هایش تیغ‌های کوچک و تیزی دارد که در بالا روندگی کمکش می‌کنند.

نسترن‌ها در طول جنگ جهانی دوم در باغ‌های پیروزی آمریکا کاشته می‌شدند و هنوز هم در نواحی مرطوب و شنی نوار ساحلی خاوری یافت می‌شوند.

جالب است بدانید که از عمده کاربرد‌های درمانی گل نسترن که در مطالعات و بررسی‌های علمی مورد تایید قرارگرفته است، می‌توان به درمان اختلالات مجاری ادراری تحتانی، درمان سنگ‌ کلیه، درمان سنگ کیسه صفرا و پیشگیری از سرماخوردگی اشاره کرد.او ادامه داد: مصرف دمنوش گل نسترن در درمان نقرس، آرتروئید روماتیسم و مشکلات کیسه صفرا بسیار مفید است. همچنین میوه نسترن خواص درمانی زیادی دارد و سرشار از ویتامین C، مواد معدنی نظیر منگنز، آهن، کلسیم و فسفر است.

گل ساناز

گل ساناز یا رز مینیاتوری از گیاهان زینتی و تجاری می باشد که کاربردهای زیادی به خصوص در طراحی فضای سبز دارد. همانطور که از اسمش مشخص است از این گل می توان در منزل هم نگهداری کرد. پس کسانی که عاشق گل رز می باشند می توانند با پرورش گل رز مینیاتوری در گلدان یک بوته رز زیبا داشته باشند.

طول گیاه درختچه ای این گیاه به 1-2 متر می رسد. برگ های پر شکل، با 3 تا 5 برگچه، هر کدام 2.5 تا 6 سانتی متر طول و 1 تا 3 سانتی متر گستردگی دارند. در گونه های وحشی مانند Rosa chinensis var. spontanea، دارای گل پنج رنگ و اکثرا با گلبرگهای صورتی و قرمز و میوه قرمز با قطر 1-2 سانتی متر است. این گونه به طور گسترده ای در چین به عنوان گیاهی زینتی پرورش داده می شود.

رز مینیاتوری به طور کلی نور زیاد ميپسندد. این گل آفتاب دوست است و حداقل باید در روز 6 ساعت آفتاب دریافت کند.

علت خشک شدن گل ساناز نیز در مطلبی جداگانه توضیح داده شده است.

فرق گل ساناز و نسترن

فرق گل ساناز و نسترن
فرق گل ساناز و نسترن

نسترن رونده با ساناز رونده چه فرقی دارند؟

گلهای ساناز پرتر ونیز حالت مخملی دارد ولی گل نسترن کم پرتر است

About admin

Check Also

برگ بیدی کرک دار

برگ بیدی کرک دار و اصول نگهداری از آن در منزل

برگ بیدی کرک دار یکی از گونه های برگ بیدی هست که به دلیل وجود ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *