Home / سبزیجات و صیفی جات / سبزیجات مناسب کاشت در گلدان (معرفی 11 سبزی مناسب برای کاشت در گلدان)

سبزیجات مناسب کاشت در گلدان (معرفی 11 سبزی مناسب برای کاشت در گلدان)

سبزیجات مناسب کاشت در گلدان کدامند؟ این سوالی است که اغلب پرورش دهندگان سبزی در خانه از خودشان می پرسند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوستدار سبزی کاری هستید اما شرایط کاشت سبزی در باغچه را ندارید، نگران نباشید.

به راحتی می توان سبزی و صیفی جات را در گلدان کاشت. بدون این که نگران خراب شدن آن ها بود.

کاشت سبزیجات در گلدان ممکن است چالش برانگیز باشد. همه سبزیجات نمی توانند در گلدان رشد کنند. علاوه بر این همه آنها جذاب و زیبا به نظر نمی رسند!

اگر می خواهید کاشت سبزیجات در گلدان را شروع کنید ، این مطلب شامل بهترین سبزیجاتی است که می توانید در گلدان بکارید. پس این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

 

 

 

سبزیجات مناسب کاشت در گلدان

 

 

 

1: خیار


خیار ساده ترین صیفی است که در گلدان رشد می کند. آنها فقط به آب منظم و آفتاب کامل احتیاج دارند. این گیاهان از فضای عمودی استفاده می کنند به این معنی که برای رشد آن ها باید از قیم استفاده کنید.

2: گوجه فرنگی

سبزیجات مناسب کاشت در گلدان
بدون شک، این گیاهان پربارترین گیاه برای رشد در یک گلدان هستند. گوجه فرنگی باید حداقل 6 ساعت در معرض نور خورشید قرار داده شود. اندازه گلدان مورد نیاز شما بستگی به نوع گوجه فرنگی مورد نظر برای کاشت دارد. در گلدان، انواع مختلف بذر از نوع کوتوله بهترین هستند. برای عملکرد بالاتر نیز بهتر است کاشت گوجه فرنگی گیلاسی را امتحان کنید.

 

3: تربچه

تربچه سبزی محبوبی برای کاشت در گلدان است. آنها به سرعت رشد می کنند و با هر اندازه گلدان چه کوچک و چه بزرگ قابل انطباق هستند. معمولاً گلدان باید عمق 15 سانتی داشته باشد. اما ، اگر می خواهید انواع بیشتری از تربچه را پرورش دهید ، باید از ظروف عمق 20 تا 25 سانت استفاده کنید.

4: فلفل دلمه ای

سبزیجات مناسب کاشت در گلدان

کاشت سبزیجات در گلدان به ویژه هنگامی که به دنبال ظاهر خوب و زیبا هستید انتخاب ساده ای نیست. فلفل دلمه یکی از معدود سبزیجات است که هم بهره وری و هم زیبایی شناسی را ارائه می دهد. آنها بسیار کارآمد هستند و در گلدان بسیار عالی به نظر می رسند. با این وجود ، شما به یک گلدان عمیق احتیاج دارید، حداقل به 30 سانت عمق نیاز دارید.

فلفل دلمه ای در آب و هوای گرم رشد می کند. اگر گلدان را در محلی آفتابی نگه دارید و خاک مناسب را تهیه کرده و گیاه را بارور کنید ، به شدت محصول می دهد.

آموزش کاشت فلفل دلمه ای در گلدان با فیلم در سایت قرار داده شده است.

5: اسفناج

اسفناج یک سبزی عالی برای پرورش دادن در یک گلدان است. برای بسیاری ، بهترین گیاه برای کاشت است. اسفناج در هر مکانی و سایه آفتاب رشد می کند. بنابراین ، شما حتی می توانید آن را در داخل خانه نیز پرورش دهید. تمام آنچه شما نیاز دارید یک گلدان است که حداقل 15 سانت عمق داشته باشد اما باید پهن باشد.

6: بادمجان

سبزیجات مناسب کاشت در گلدان

از صیفی جات دیگری که می توانید در گلدان پرورش دهید، بادمجان را می توان نام برد. این محصول تابستانه به روز و شب با دمای گرم نیاز دارد. این یک صیفی دوست داشتنی است. افرادی که در آب و هوای گرم زندگی می کنند ، آن را در تمام سال پرورش می کنند.

نگهداری بادمجان در گلدان نسبت به باغچه آسانتر است. با این وجود ، همیشه باید گلدان را در یک آفتاب کامل نگه دارید.

7: کدو

این گیاه یکی دیگر از گیاهان با کشت آسان است. دو نوع کدو وجود دارد که کدو تابستانی و کدو زمستانی است. کدو های تابستانی ، که به عنوان کدو سبز نیز شناخته می شوند ، معمولاً از کدوهای زمستانی بیشتر تولید می شوند. آنها به طور کامل در گلدان رشد می کنند به همین دلیل است که ما معمولاً آنها را در پشت بام ، بالکن یا پاسیو پیدا می کنیم.

اگر تمایل به کاشت کدو دارید تمام اطلاعات لازم را اینجا می توانید به دست آورید.

8: ریحان

سبزیجات مناسب کاشت در گلدان

ریحان یک سبزی معطر و پر فایده هست که به نظرم در تمام آشپزخانه ها باید وجود داشته باشد. این سبزی روش کاشتی بسیار راحت دارد. نیاز به مراقبت کمی دارد و برایافراد مبتدی و تازه کارها بسیار مناسب است ار تازه اقدام به کات سبزی در گلدان کردید، پیشنهاد می کنم با ریحان شروع کنید.

تمام اطلاعات لازم و نحوه کاشت ریحن به صورت تصویری در اینجا قرار دارد.

9: کاهو

کاهو یکی از محبوب ترین سبزی است که در گلدان رشد می کند. کاهو یک سبزی مقوی است و تقریباً هر روز در غذاهای ما استفاده می شود. از آنجا که کاهو به سرعت رشد می کند ، می توانید در طول رشد آنها را بارها و بارها برداشت کنید. بخش چالش برانگیز تصمیم گیری برای رشد کاهو است. رشد کاهو بستگی به آب و هوای شما دارد.
این محصول یک فصل خنک است. شما باید در بهار بذر را بکارید. اما اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید، زمستان بهترین زمان است. هنگام انتخاب گلدان برای کاشت کاهو ، باید روی عرض و عمق آن تمرکز کنید. فراموش نکنید که فضایی حداقل 10 سانت بین هر گیاه ایجاد شود. از خاک خوب زهکشی شده استفاده کنید و آبیاری کم عمق و مکرر انجام دهید تا همیشه خاک کمی مرطوب بماند.

10: لوبیا سبز

به طور کلی، لوبیاها در اصطلح گیاهان کوهنورد هستند. بنابراین به صورت عمودی رشد می کنند. رشد آنها در گلدان آسان است و به شدت تولید محصول می کنند. می توانید آنها را در گلدان روی دیوار یا در نزدیکی دیوار قرار دهید. در عرض چند هفته ، آنها رشد می کنند و شما یک دیوار سبز لوبیا خواهید داشت. تمام آنچه شما نیاز دارید یک مکان آفتابی و ظرفی است که حداقل 30 سانت عمق داشته باشد.

علاوه بر این، اگر یک گلدان بزرگ دارید ، می توانید انواع دیگر گیاهان را با لوبیا پرورش دهید. لوبیا نیتروژن تولید می کند، بنابراین، بیشتر سبزیجاتی که نیتروژن نیاز دارند کاملاً زیر لوبیا شما رشد می کنند.

11: شاهی

شاهی یکی از سبزیجات سریع الرشد است که می توانید در داخل و خارج از خانه پرورش دهید. این سبزی نیاز به مراقبت ندارد. معمولا همه مادرها و مادربزرگ ها این سبزی را برای عید به عنوان سبزه سال نو سبز می کنند.

اگر تمایل به یادگیری نحوه کاشت شاهی دارید، اینجا کلیک کنید.

اینها بهترین سبزیجات مناسب کاشت در گلدان هستند. تمام سبزیجات موجود در این لیست صد در صد برای رشد، شکوفایی و تولید تضمین می شوند. شما فقط باید دستورالعمل های ارائه شده در مورد هر گیاه را دنبال کنید.

اگر سؤال دیگری دارید، زیر همین مطلب بپرسید ما در اسرع وقت پاسخگو خواهیم بود.

از سبزی کاری لذت ببرید!

 

 

About اصله

Check Also

آموزش کاشت نخود فرنگی در گلدان با استفاده از نخود فرنگی + فیلم

در این مطلب  از بخش سبزیجات و صیفی جات قرار آموزش کاشت نخود فرنگی در ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *