Home / گلهای آپارتمانی / گیاهانی که نگهداری آسانی دارند

گیاهانی که نگهداری آسانی دارند

شاید شما به گل ها و گیاهان علاقه زیادی داشته باشید اما مهارت نگهداری از ان ها را بلد نیستید! در این مقاله گیاهانی که نگهداری آسانی دارند به شما معرفی می شود.

منظور از نگهداری آسان این نیست که گیاهان را به حال خود رها کنید تا رشد کنند. بلکه منظور این است که گیاهان خوش قلقی هستند و اگر شرایط برایشان فراهم باشد بدون دردسر رشد کردهو و فضای زیبایی را برای شما به ارمغان می آورند.

گیاهانی که نگهداری آسانی دارند

  • شفلرا

گیاهانی که نگهداری آسانی دارند

شفلرا یا گیاه چتری یک گیاه زیبا و پرانرژی است که اگر  با جانم و دل از آن مراقبت کنید بزرگ شده و حسابی دلبری می کند.

ارتفاع گل شفلرا در سرزمین اصلی و در هوای آزاد به سه متر می رسد، بر عکس اکثر گیاهان زینتی که با حذف جوانه های انتهایی شاخه های جانبی شروع به ظهور می کند، در این گیاه فقط یک شاخه اصلی موجود است.
این گیاه گیاهی مقاوم به شرائط نامساعد محیطی است، و به همین دلیل مناسب برای راه روها و کریدورهای ادارات است

در مورد بیماری های شفلرا نیز به صورت مفصل توضیح داده شده است.

  • فیکوس الاستیکا

گیاهانی که نگهداری آسانی دارند

تنوع این گیاه به 800 نوع می رسد که هر کدام زیبایی خاص خودشان را دارند. نور سایه روشن را دوست دارد. نور مستقیم خورشید میتواند منجر به سوخته شدن برگهایش شود. این گیاهان در طول فصل رشد یعنی در تابستان نیاز به آب بیشتری دارند. باید خاک را مرطوب نگهدارید، اما نه غرقابی.
همچنین باید برگ های گیاه را با دستمال پارچه ای نمناک تمیز کنید تا آنها را مرطوب نگهدارید و به گیاه کمک کنید نور بیشتری را جذب کند.

  • گندمی

گل گندمی یکی از بهترین گیاهانی هست که افراد مبتدی میتوانند از آن برای تزیین منزل یا محل کار خود استفاده کنند. این گیاه به سرعت رشد کرده و تولید گیاهچه های کوچکی می کند که هر کدام از آن ها می توانند یک گلدان جدید را برای شما به ارمغان بیاورند.

بیماری های گل گندمی نیز به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته است.

  • آلوئه ورا

گیاهانی که نگهداری آسانی دارند

آلوئه ورا یا آلوورا هم یک گیاه ساده، زیبا و بی دردسر است که بدون این که نیاز به مراقبت خاصی داشته باشد به رشد خود ادامه می دهد.

اگر پاجوش های این گیاه را جدا کنید و در گلدان دیگری بکارید هم باعث می شوید تا گیاه رشد بهتری داشته باشد و هم گلدان جدیدی را به گلدان های خود اضافه می کنید.

این گیاه بومی مناطق گرمسیری و استوایی است و برای رشد بهینه به نور خورشید نیاز دارد. هوای گرم و کمی سایه را دوست داشته و دمای زیر صفر را تحمل نمی کند و بنابراین در مناطقی که درجه حرارت هوا تا زیر صفر درجه نزول می کند نمی تواند رشد کند آلوئه ورا در دمای ۲- درجه سانتی گراد یخ می زند و اگر یخ زدگی اتفاق بیافتد گیاه می میرد. گیاه آلوئه ورا در دماهای بیش از ۷۰-۸۰ درجه سانتی گراد نمی میرد، ولی برگ های بلند ضعیفی تولید می کند.

  • سانسوریا

سانسوریا در اکثر آپارتمان های ایرانی نگهداری میشود و به گل زبان مادرشوهر هم معروف هست. این گیاه تصفیه کننده هوا هست و گیاه سانسوریا هم از جمله گیاهانی است که از طرف ناسا مورد تایید قرار گرفته و اگر دوست دارید این گیاه را در خانه خود نگهداری کنید به دلیل مقاومت بالا و عمر ولانی میتواند گزینه خوبی باشد.

گرچه به نور کم مقاوم است ولی نور کامل بهترین شرایط نوری این گیاه است. تابش مستقیم نور خورشید به سانسوریا باعث آفتاب سوختگی و در نتیجه پوسیدگی گیاهمی شود.

علت چروک شدن برگ سانسوریا و تکثیر سانسوریا در آب نیز آموزش داده شده است.

  • لیندا

گل لیندا یکی از گیاهان پرطرفدار آپارتمانی، نگهداری از این گیاه بسیار ساده است و برای ادارات و سازمان ها گیاهی مناسب و زیبا می باشد علاوه بر این، لیندا برای افرادی که تجربه ی نگهداری از گیاهان را ندارند نیز، انتخابی مناسب است.

لیندا برای رشد خوب به نور کامل نیاز دارد اما در محیط نیمه سایه نیز به زندگی خود ادامه می‌دهد. نور ناکافی موجب عدم ایجاد و رشد برگ‌های جدید می‌شود.

آفات گل لیندا نیز جداگانه مورد بررسی قرار گرفته است.

  • اسپاتی فیلوم

 

گل اسپاتی فیلوم در ایران با نام‌های گل چمچه ای، سوسن صلح شناخته می‌شود. این گل به دلیل اینکه در زیستگاه‌های طبیعی خود در زیر سایه‌ی درختان بزرگ‌تر از خود می‌باشد و نور کمی دریافت می‌کند به این شرایط سازگاری پیدا کرده است.

به دلیل نیاز نوری کم و شرایط نگهداری آسان، برای هدیه دادن به افراد شاغل و نگهداری در بانک و شرکت ها بسیار مناسب است. قیمت گل اسپاتی فیلوم یک ویژگی مثبت آن است، چرا که با وجود این همه زیبایی و خواص مفید، برای خرید آن هزینه‌پایینی را باید پرداخت کنید.

  • پتوس

پتوس یکی از بهترین گیاهانی است که می توانید در منزل نگهداری کنید. این قدر مقاوم است که حتی اگر هیچ اطلاعی از نگهداری گل و گیاه هم نداشته باشید به راحتی از عهده نگهداری آن بر می آیید.

پتوس یا پیتوس یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است. علاوه بر نگهداری آسان،در دسترس همه است و به راحتی می توانید چندین گلدان زیبا را از یک گلدان تهیه کنید.

About admin

Check Also

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای در منزل و روش تکثیر آن

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای اصلا کار سختی نیست! یه گل جذاب و دوست داشتنی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *