Home / گلهای آپارتمانی / فیلودندرون پرنسس صورتی (پینک پرنسس) و هر آنچه باید درباره این گیاه زیبا بدانید

فیلودندرون پرنسس صورتی (پینک پرنسس) و هر آنچه باید درباره این گیاه زیبا بدانید

فیلودندرون پرنسس صورتی یا همان پینک پرنسس یه گیاه آپارتمانی معمولی نیست! تنوع رنگ و زیبایی برگ ها آن را به گیاهی مورد علاقه در میان علاقه مندان به گیاهان در سراسر جهان تبدیل کرده است.

بیشتر رنگ برگ‌های فیلودندرون پرنسس صورتی به رنگ سبز است اما در میانه این برگ گویی دستان یک نقاش رنگ صورتی را روی آن پاشیده است؛ همین‌قدر طبیعی و زیبا!

برگ‌های فیلودندرون پینک پرنسس علاوه خوش‌رنگی، خوش‌فرم هم هستند. برگ‌های این گیاه براق، پهن و در قسمت نوک خود کمی تیز و باریک می‌شوند.

این مقاله به همه مواردی می پردازد که باید در مورد این گیاه فریبنده بدانید، از شناخت زیستگاه طبیعی آن گرفته تا نیازهای مراقبتی خاص.

آشنایی با فیلودندرون پرنسس صورتی

شاهزاده خانم صورتی دلربا 😍

فیلودندرون پینک پرنسس جزو گیاهان کلکسیونی مقاوم بوده و با افزایش سن در این گیاه شما می توانید انتظار برگ هایی با صورتی بیشتر و سبز کم تر داشته باشید.
این گیاه در صورت دریافت نور مناسب می تواند برگی تمام صورتی دهد که خیلی ها فقط برای دیدن این اتفاق هیجان انگیز این گیاه را خریداری می کنند.
فیلودندرون پرنسس صورتی (Philodendron Pink Princess) گیاهی استوایی از خانواده Araceae و بومی جنگل های بارانی آمریکای مرکزی و جنوبی است. نام آن “Pink Princess” به برگ های منحصر به فرد آن اشاره دارد – سبزی سرسبز و عمیق که با رنگ های صورتی تزئین شده است که گاهی اوقات می تواند به طور کامل یک برگ را به صورت کامل در بر بگیرد. این رنگ‌بندی چشمگیر آن را به یک گزینه قابل توجه برای نگهداری در هر فضای داخلی تبدیل می‌کند.

فیلودندرون پرنسس صورتی

 

رشد و تکثیر🌱
 گیاه پینک پرنسس در زیستگاه طبیعی خود دقیقا مثل یک کوهنورد است و از ریشه های هوایی خود برای بالا رفتن از ارتفاعات درختان استفاده می کند. به عنوان یک گیاه آپارتمانی، ارتفاع آن تا 70 سانتیمتر هم می رسد و برای رشد بهینه، استفاده از قیم خزه دار توصیه می شود.

 

برای خرید قیم خزه دار با ارسال رایگان درب منزل به سراسر ایران از طریق اینستاگرام و یا تلگرام  و ایتا با آیدی (@imagepad) در ارتباط باشید

تکثیر پرنسس صورتی را می توان از طریق قلمه های ساقه انجام داد. توجه به این نکته مهم است که این فرآیند به صبر و دقت نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که قلمه دارای قسمت سبز و صورتی است، زیرا قلمه هایی که فقط صورتی دارند فاقد کلروفیل هستند و برای زنده ماندن باید تلاش زیادی کنند و همین مورد می تواند ریسک خراب شدن قلمه را بالا ببرد.

 نور ایده آل 🌞 

درست مانند زیستگاه جنگل های بارانی بومی خود، پرنسس صورتی نور روشن و غیر مستقیم را ترجیح می دهد. نور مستقیم بیش از حد خورشید می تواند رنگ منحصر به فرد گیاه را محو کند و باعث سوختگی برگ شود، در حالی که نور ناکافی ممکن است منجر به از بین رفتن رنگ صورتی گیاه شود. قرار دادن آن در نزدیکی یک پنجره رو به شمال یا شرق اغلب شرایط نوری مناسبی را فراهم می کند.

دما و رطوبت
به عنوان یک گیاه گرمسیری، شاهزاده صورتی در دماهای گرم رشد بهتری دارد، به طور ایده آل در محدوده دمایی بین 18 تا 23 درجه سانتی گراد، بهترین رشد را دارد. این گیاه می تواند طیف وسیعی از سطح رطوبت را تحمل کند، اما محیط مرطوب تر را که شبیه زادگاهش یعنی جنگل های بارانی باشد ترجیح می دهد. مه پاشی منظم، درست کردن جزیره یا استفاده از یک دستگاه بخور می تواند به حفظ سطح رطوبت مطلوب کمک کند.

آبیاری 💧

نیاز آبیاری پینک پرنسس به عوامل مختلفی از جمله میزان نور و رطوبت، اندازه گلدان و فصل بستگی دارد. به طور کلی، بهتر است بین دو آبیاری اجازه دهید تا سطح بالایی خاک خشک شود. آبیاری بیش از حد می تواند منجر به پوسیدگی ریشه که از مشکلات رایج این گیاه است، شود.

تغذیه و کوددهی🧴

این گیاه به این دلیل که باید رنگ زیبای برگهای خود را حفظ کند نیازمند یک تغذیه اصولی است پس این فکر که می توان هر کودی در منزل بود را به این گیاه داد کاملا از سر بیرون کنید.

جهت حفظ رنگ برگ ها می بایست این گیاه در خاکی با پی اچ بین 6 تا 6.5 نگهداری شود پس استفاده از کود اسیدی کننده خاک برای این گیاه ضروری است. همچنین استفاده از کودهای پتاسه و قطره برگ انگیزی سبب تولید برگ های جدید و زیبا در این گیاه می شود.

 

برای خرید خاک و کودهای مناسب این گیاه با ارسال رایگان درب منزل به سراسر ایران از طریق اینستاگرام و یا تلگرام  و ایتا با آیدی (@imagepad) در ارتباط باشید

 

آفات و بیماری ها🦟

  • این گیاه مستعد ابتلا به کنه تارتن و شپشک آردآلود و شته است. بازرسی منظم و درمان فوری با استفاده از واکس گل می تواند به جلوگیری از هجوم آفات کمک کند.
  • پوسیدگی ریشه در اثر آبیاری بیش از حد یکی دیگر از مشکلات رایج است. اطمینان از برنامه آبیاری صحیح و استفاده از مخلوط خاک با زهکشی خوب می تواند از این مشکل جلوگیری کند.

 

About admin

Check Also

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای در منزل و روش تکثیر آن

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای اصلا کار سختی نیست! یه گل جذاب و دوست داشتنی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *