Home / مقالات / گیاهانی که می توانید در آب نگهداری کنید

گیاهانی که می توانید در آب نگهداری کنید

یادتون هست وقتی بچه بودیم ته هویج رو در آب قرار میدادیم و بعد از چند روز هویج رشد می کرد و جوانه هایی زیبایی میزد؟ رشد گیاهان در آب بسیار لذت بخشه و هیجان ویژه ای رو به همراه داره. در مقاله ای توضیح داده شده که چطور گیاهان را در آب نگهداری کنیم؟ در این مقاله هم گیاهانی را که می توانید در آب نگهداری کنید را معرفی می کنیم.

گیاهانی که می توانید در آب نگهداری کنید

گیاهانی که می توانید در آب نگهداری کنید

بنفشه آفریقایی

پرورش بنفشه آفریقایی در آب با استفاده از برگها معمولاً روش خوبی برای بدست آوردن یک گیاه جدید از گیاه مادر است. برای پرورش گیاه جدید، برگ بنفشه جوان و سالم را انتخاب کنید. برگ را با چند سانت از ساقه برش دهید، و در ظرف آب بزارین. حدودا یک ماه طول میکشه تا ریشه ها کاملا ساخته بشن.

 

هلکسین

عروس چمن یا اشک نوزاد و یا همون هلکسین یکی دیگر از گیاهانی هست که خیلی راحت و سریع در آب رشد میکنه. کافیه ساقه گیاه رو بچینید و در آب جوشیده سرد شده قرار بدین. منتهی چون این گیاه تعداد زیادی برگ ریز داره ممکن هست برگ هایی که در آب قرار دارن بپوسن و از بین برن. پس از اول ساقه رو تا اندازه مناسبی بدون برگ کنید و سپس در آب قرار بدین.

بگونیا

بگونیا هم با اون گلهای زیبایی که داره میتونه در آب رشد کنه. معمولا گونه های مختلف بگونیا در اب قابل نگهداری هستن. شاید دو ماه طول بکشه تا ریشه ها تشکیل و کامل بشن. در این مدت هر هفته آب گیلدان رو تعویض کنید و ظرف رو با سرکه و مایع ظرفشویی بشورین تا از ایجاد قارچ و آفت جلوگیری بشه.

حسن یوسف

اصلا مگر خونه ای داریم که حسن یوسف توش نباشه؟ حسن یوسف هم خیلی سریع و در عرض یک هفته تا ده روز در آب ریشه دار میشه. ساقه مناسبی رو از گیاه مادر جدا کرده و برگ های انتهای ساقه رو بچینید و در آب قرار  بدین. هر سه روز آب گلدان رو تعویض کنید و خیلی زود شاهد ریشه دار شدن گیاهانتون باشید.

آفات و بیماری های حسن یوسف و علت بیماری حسن یوسف هم قبلا توضیح داده شده است.

بامبو

بامبو خوش شانس و دلبر هم که دیگه معرف حضور همه هست. به راحتی در آب قابل نگهداری هست. مشکلی که اغلب در مورد این گیاه با اون دست و پنجه نرم میکنند، جلبک زدن ریشه ها هست. اگر میخواین روش برطرف کردن اون ها رو بدونید مقاله زیر رو مطالعه کنید👇🏻👇🏻

جلبک ریشه بامبو را چگونه از بین ببریم؟

پتوس

پتوس هم مثل حسن یوسف یک گل نوستالژی هست که معمولا توی همه خونه ها وجود داره و خودنمایی میکنه. با هر شرایط نوری هم کنار میاد و نگهداری بسیار ساده ای داره. به دلیل محبوبیت این گیاه، قبلا در مورد نگهداری پتوس در آب توضیحات کامل داده شده است.

گیاهانی که می توانید در آب نگهداری کنید

برگ بیدی

برگ بیدی که به لش و چشم آهویی هم مشهوره یکی دیگر از گیاهانی است که قابل نگهداری در آب است. این گل زیبا در رنگ های ارغوانی و سبز و راه راه دیده میشه. نور متوسط براش کافیه ولی کاملا مشخصه که گونه ارغوانی و بنفش اون به نور بیشتری نیاز داره و در صورت کمبود نور رنگش سبز میشه.

سینگونیوم

گیاه سینگونیوم به سرعت رشد می کند و متراکم می شود و در بعضی مواقع به هرس نیاز دارد. آنها دارای ساقه های شکننده و نرم هستند که با افزایش سن شاخ و برگ آن ها به صورت افتاده رو به پایین قرار می گیرند. اگر دوست دارید این گیاه مرتب باشد و شکل ظاهری جذابی داشته باشد باید مرتبا اون رو هرس کنید. آموزش قلمه زدن سینگونیوم در آب هم به همراه فیلم برای شما عزیزان در سایت قرار داده شده است.

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *